7.2 I noen av spørsmålene og påstandene vil vi ta utgangspunkt i ett bestemt fag. Velg det faget du sist hadde undervisning i.
Figur 7.2.I noen av spørsmålene og påstandene vil vi ta utgangspunkt i ett bestemt fag. Velg det faget du sist hadde undervisning i.. N = 936, Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS12_DERIVED)
7.3 Hvor godt kjenner du til det som står skrevet om folkehelse og livsmestring i LK20?
Figur 7.3.Hvor godt kjenner du til det som står skrevet om folkehelse og livsmestring i LK20?. N = 929, Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS14)
7.4 Hvordan stiller du deg til ditt arbeid med folkehelse og livsmestring?
Figur 7.4.Hvordan stiller du deg til ditt arbeid med folkehelse og livsmestring?. N = [879–892], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS15_1,Q_LS15_2,Q_LS15_3,Q_LS15_4,Q_LS15_5)
7.5 Hvor enig er du i at innføringen av folkehelse og livsmestring (FoL) i LK20
Figur 7.5.Hvor enig er du i at innføringen av folkehelse og livsmestring (FoL) i LK20. N = [860–868], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS17_1,Q_LS17_2,Q_LS17_3,Q_LS17_4)
7.6 Hvor enig er du i at din skoles arbeid med temaet folkehelse og livsmestring
Figur 7.6.Hvor enig er du i at din skoles arbeid med temaet folkehelse og livsmestring. N = [833–843], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS18_1,Q_LS18_2,Q_LS18_3,Q_LS18_4,Q_LS18_5,Q_LS18_6)
7.7 Hvor uenig/enig er du i følgende utsagn om arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL) i FAGET?
Figur 7.7.Hvor uenig/enig er du i følgende utsagn om arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL) i FAGET?. N = [827–832], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS19_1,Q_LS19_2,Q_LS19_3)
7.8 Hvordan arbeider dere ved din skole med folkehelse og livsmestring (FoL)?
Figur 7.8.Hvordan arbeider dere ved din skole med folkehelse og livsmestring (FoL)?. N = [796–819], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS21_1,Q_LS21_2,Q_LS21_3,Q_LS21_4,Q_LS21_5,Q_LS21_6,Q_LS22_1,Q_LS22_2,Q_LS22_3,Q_LS22_4)
7.9 Hvordan organiserer du arbeidet med folkehelse og livsmestring?
Figur 7.9.Hvordan organiserer du arbeidet med folkehelse og livsmestring?. N = [195–780], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS23_1,Q_LS23_2,Q_LS23_3,Q_LS23_4,Q_LS23_5,Q_LS23_6,Q_LS23_7,Q_LS23_8,Q_LS23_9)
7.10 Hvilke kilder benytter du vanligvis til å undervise i folkehelse og livsmestring (FoL) i FAGET.
Figur 7.10.Hvilke kilder benytter du vanligvis til å undervise i folkehelse og livsmestring (FoL) i FAGET.. N = 745, Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS24_1,Q_LS24_28,Q_LS24_29,Q_LS24_30,Q_LS24_31,Q_LS24_32,Q_LS24_33)
7.11 Arbeid med FoL kan foregå planlagt, men kan også skje spontant, gjerne kalt læringsøyeblikk. I hvilken grad legger du til rette for å lære elevene om folkehelse og livsmestring i følgende læringsøyeblikk?
Figur 7.11.Arbeid med FoL kan foregå planlagt, men kan også skje spontant, gjerne kalt læringsøyeblikk. I hvilken grad legger du til rette for å lære elevene om folkehelse og livsmestring i følgende læringsøyeblikk?. N = [757–765], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS25_1,Q_LS25_2,Q_LS25_3,Q_LS25_4)
7.12 Hvor enig er du i følgende påstander om din kompetanse i folkehelse og livsmestring (FoL)?
Figur 7.12.Hvor enig er du i følgende påstander om din kompetanse i folkehelse og livsmestring (FoL)?. N = [756–758], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS27_1,Q_LS27_2,Q_LS27_3)
7.13 I hvilken grad opplever du utfordringer tilknyttet arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL)?
Figur 7.13.I hvilken grad opplever du utfordringer tilknyttet arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL)?. N = [747–750], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS28_1,Q_LS28_2,Q_LS28_3,Q_LS28_4)
7.14 Hvor enig er du i følgende utsagn om kompetansehevende tiltak innen folkehelse og livsmestring (FoL)?
Figur 7.14.Hvor enig er du i følgende utsagn om kompetansehevende tiltak innen folkehelse og livsmestring (FoL)?. N = [746–747], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS29_1,Q_LS29_2)
7.15 I hvilken grad benytter du følgende kompetansehevende tiltak relatert til folkehelse og livsmestring?
Figur 7.15.I hvilken grad benytter du følgende kompetansehevende tiltak relatert til folkehelse og livsmestring?. N = [152–744], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS30_1,Q_LS30_2,Q_LS30_3,Q_LS30_4,Q_LS30_5)
7.16 Hvor uenig/enig er du i følgende påstander. Å sikre at alle elever opplever tilhørighet når det arbeides med folkehelse og livsmestring
Figur 7.16.Hvor uenig/enig er du i følgende påstander. Å sikre at alle elever opplever tilhørighet når det arbeides med folkehelse og livsmestring. N = [733–739], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS32_1,Q_LS32_2,Q_LS32_3,Q_LS32_4)
7.17 Hvor ofte tilpasser du arbeidet med folkehelse og livsmestring
Figur 7.17.Hvor ofte tilpasser du arbeidet med folkehelse og livsmestring. N = [735–738], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS33_1,Q_LS33_2,Q_LS33_3)
7.18 Ta stilling til de følgende påstandene om din skoles arbeid med folkehelse og livsmestring (FoL)
Figur 7.18.Ta stilling til de følgende påstandene om din skoles arbeid med folkehelse og livsmestring (FoL). N = [729–734], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS35_1,Q_LS35_2,Q_LS35_3,Q_LS35_4)
7.19 I hvilken grad har du tilstrekkelig tilgang på følgende til arbeidet med folkehelse og livsmestring
Figur 7.19.I hvilken grad har du tilstrekkelig tilgang på følgende til arbeidet med folkehelse og livsmestring. N = [729–731], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS36_1,Q_LS36_2,Q_LS36_3)
7.20 I hvilken grad er du enig/uenig i følgende påstander om skoleledelsens arbeid med folkehelse og livsmestring (FoL)? Skoleledelsen
Figur 7.20.I hvilken grad er du enig/uenig i følgende påstander om skoleledelsens arbeid med folkehelse og livsmestring (FoL)? Skoleledelsen. N = [720–724], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS37_1,Q_LS37_2,Q_LS37_3,Q_LS37_4,Q_LS37_5)
7.21 I samarbeidet om folkehelse og livsmestring opplever jeg at lærere ved min skole
Figur 7.21.I samarbeidet om folkehelse og livsmestring opplever jeg at lærere ved min skole. N = [714–719], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS38_1,Q_LS38_2,Q_LS38_3,Q_LS38_4,Q_LS38_5,Q_LS38_6,Q_LS38_7)
7.22 Alt i alt, i hvilken grad opplever du at innføringen av folkehelse og livsmestring i LK20 har forbedret skolens arbeid med elevenes
Figur 7.22.Alt i alt, i hvilken grad opplever du at innføringen av folkehelse og livsmestring i LK20 har forbedret skolens arbeid med elevenes. N = [718–721], Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS39_1,Q_LS39_2,Q_LS39_3)
7.23 Hvor godt mestrer du jobbrelatert stress for tiden?
Figur 7.23.Hvor godt mestrer du jobbrelatert stress for tiden?. N = 717, Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS40_1)
7.24 Cirka hvor mange år har du med høyere utdanning som er relevant for læreryrket?
Figur 7.24.Cirka hvor mange år har du med høyere utdanning som er relevant for læreryrket?. (Q_LS42)
7.25 Cirka hvor mange år har du jobbet som lærer?
Figur 7.25.Cirka hvor mange år har du jobbet som lærer?. (Q_LS43)
7.26 Er du kontaktlærer skoleåret 2024/25?
Figur 7.26.Er du kontaktlærer skoleåret 2024/25?. N = 723, Figurdata (XLSX), PNG. (Q_LS44)