1.1 Jeg svarer på vegne av (fylkes)kommunen og min rolle er
Figur 1.1.Jeg svarer på vegne av (fylkes)kommunen og min rolle er. N = 88, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ4)
1.2 Omtrent hvor mange år har du jobbet som/hos skoleeier?
Figur 1.2.Omtrent hvor mange år har du jobbet som/hos skoleeier?. (SEQ5)
1.3 Hvor godt kjenner du til det som står skrevet om folkehelse og livsmestring i LK20?
Figur 1.3.Hvor godt kjenner du til det som står skrevet om folkehelse og livsmestring i LK20?. N = 79, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ8)
1.4 Hvor enig er du i at innføringen av folkehelse og livsmestring (FoL) i LK20
Figur 1.4.Hvor enig er du i at innføringen av folkehelse og livsmestring (FoL) i LK20. N = 72, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ9_1,SEQ9_2,SEQ9_3,SEQ9_4)
1.5 Hvordan stiller du deg til lærernes arbeid med folkehelse og livsmestring (FoL) ved skolene i din (fylkes)kommune?
Figur 1.5.Hvordan stiller du deg til lærernes arbeid med folkehelse og livsmestring (FoL) ved skolene i din (fylkes)kommune?. N = 72, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ10_1,SEQ10_2,SEQ10_3,SEQ10_4)
1.6 Nedenfor har vi listet opp noen påstander om arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL) som foretas av skoleeier. I hvilken grad passer de for din (fylkes)kommune?
Figur 1.6.Nedenfor har vi listet opp noen påstander om arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL) som foretas av skoleeier. I hvilken grad passer de for din (fylkes)kommune?. N = [69–70], Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ12_1,SEQ12_2,SEQ12_3,SEQ12_4,SEQ12_5,SEQ12_6,SEQ12_7)
1.7 I hvilken grad er du enig i følgende utsagn om kompetanseutvikling innen folkehelse og livsmestring (FoL)?
Figur 1.7.I hvilken grad er du enig i følgende utsagn om kompetanseutvikling innen folkehelse og livsmestring (FoL)?. N = 67, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ13_1,SEQ13_2,SEQ13_3,SEQ13_4)
1.8 I hvilken grad har ansatte i skoler i din (fylkes)kommune fått tilbud om følgene kompetansehevende tiltak innen folkehelse og livsmestring?
Figur 1.8.I hvilken grad har ansatte i skoler i din (fylkes)kommune fått tilbud om følgene kompetansehevende tiltak innen folkehelse og livsmestring?. N = [19–67], Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ14_1,SEQ14_2,SEQ14_3,SEQ14_4,SEQ14_5,SEQ14_6,SEQ14_7)
1.9 I hvilken grad forventer dere som skoleeier at skolene benytter ressurspersoner utover skolens egne ansatte i arbeidet med folkehelse og livsmestring?
Figur 1.9.I hvilken grad forventer dere som skoleeier at skolene benytter ressurspersoner utover skolens egne ansatte i arbeidet med folkehelse og livsmestring?. N = 67, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ15)
1.10 Har dere gitt anbefalinger knyttet til hvilke ressurspersoner som skal benyttes i arbeid med folkehelse og livsmestring?
Figur 1.10.Har dere gitt anbefalinger knyttet til hvilke ressurspersoner som skal benyttes i arbeid med folkehelse og livsmestring?. N = 67, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ16)
1.11 Hvilke ressurspersoner utenfor skolens egne ansatte har dere anbefalt å benytte i arbeidet med folkehelse og livsmestring.
Figur 1.11.Hvilke ressurspersoner utenfor skolens egne ansatte har dere anbefalt å benytte i arbeidet med folkehelse og livsmestring.. N = 34, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ17_1, SEQ17_2, SEQ17_3, SEQ17_4, SEQ17_5, SEQ17_6, SEQ17_7)
1.12 Tilbyr (fylkes)kommunen faglig utvikling for ansatte i skoler angående noen av følgende temaer?
Figur 1.12.Tilbyr (fylkes)kommunen faglig utvikling for ansatte i skoler angående noen av følgende temaer?. N = [25–66], Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ18_1,SEQ18_2, SEQ18_3,SEQ18_4, SEQ18_5,SEQ18_6, SEQ18_7,SEQ18_8, SEQ18_9,SEQ18_10, SEQ18_11,SEQ18_12, SEQ18_13,SEQ18_14, SEQ18_15)
1.13 I hvilken grad er du enig i følgende påstander om ressursbruk tilknyttet arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL)? Med ressurser mener vi for eksempel økonomisk støtte eller ekstra tid til forberedelser, redusert undervisningstid for kontaktlærere for å følge opp enkeltelever, ansettelse av fagpersoner som miljøarbeidere eller miljøterapeuter som støtter arbeidet med relasjoner, konflikthåndtering og sosiale tiltak.
Figur 1.13.I hvilken grad er du enig i følgende påstander om ressursbruk tilknyttet arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL)? Med ressurser mener vi for eksempel økonomisk støtte eller ekstra tid til forberedelser, redusert undervisningstid for kontaktlærere for å følge opp enkeltelever, ansettelse av fagpersoner som miljøarbeidere eller miljøterapeuter som støtter arbeidet med relasjoner, konflikthåndtering og sosiale tiltak.. N = 66, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ19_1,SEQ19_2,SEQ19_3)
1.14 Alt i alt, i hvilken grad opplever du at innføringen av folkehelse og livsmestring i LK20 har forbedret skolens arbeid med elevenes
Figur 1.14.Alt i alt, i hvilken grad opplever du at innføringen av folkehelse og livsmestring i LK20 har forbedret skolens arbeid med elevenes. N = 66, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ20_1,SEQ20_2,SEQ20_3)