5.1 Jeg svarer på vegne av (fylkes)kommunen og min rolle er
Figur 5.1.Jeg svarer på vegne av (fylkes)kommunen og min rolle er. N = 8, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ4)
5.2 Omtrent hvor mange år har du jobbet som/hos skoleeier?
Figur 5.2.Omtrent hvor mange år har du jobbet som/hos skoleeier?. (SEQ5)
5.3 Hvor godt kjenner du til det som står skrevet om folkehelse og livsmestring i LK20?
Figur 5.3.Hvor godt kjenner du til det som står skrevet om folkehelse og livsmestring i LK20?. N = 8, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ8)
5.4 Hvor enig er du i at innføringen av folkehelse og livsmestring (FoL) i LK20
Figur 5.4.Hvor enig er du i at innføringen av folkehelse og livsmestring (FoL) i LK20. N = 6, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ9_1,SEQ9_2,SEQ9_3,SEQ9_4)
5.5 Hvordan stiller du deg til lærernes arbeid med folkehelse og livsmestring (FoL) ved skolene i din (fylkes)kommune?
Figur 5.5.Hvordan stiller du deg til lærernes arbeid med folkehelse og livsmestring (FoL) ved skolene i din (fylkes)kommune?. N = 6, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ10_1,SEQ10_2,SEQ10_3,SEQ10_4)
5.6 Nedenfor har vi listet opp noen påstander om arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL) som foretas av skoleeier. I hvilken grad passer de for din (fylkes)kommune?
Figur 5.6.Nedenfor har vi listet opp noen påstander om arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL) som foretas av skoleeier. I hvilken grad passer de for din (fylkes)kommune?. N = 6, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ12_1,SEQ12_2,SEQ12_3,SEQ12_4,SEQ12_5,SEQ12_6,SEQ12_7)
5.7 I hvilken grad er du enig i følgende utsagn om kompetanseutvikling innen folkehelse og livsmestring (FoL)?
Figur 5.7.I hvilken grad er du enig i følgende utsagn om kompetanseutvikling innen folkehelse og livsmestring (FoL)?. N = 6, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ13_1,SEQ13_2,SEQ13_3,SEQ13_4)
5.8 I hvilken grad har ansatte i skoler i din (fylkes)kommune fått tilbud om følgene kompetansehevende tiltak innen folkehelse og livsmestring?
Figur 5.8.I hvilken grad har ansatte i skoler i din (fylkes)kommune fått tilbud om følgene kompetansehevende tiltak innen folkehelse og livsmestring?. N = [1–6], Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ14_1,SEQ14_2,SEQ14_3,SEQ14_4,SEQ14_5,SEQ14_6,SEQ14_7)
5.9 I hvilken grad forventer dere som skoleeier at skolene benytter ressurspersoner utover skolens egne ansatte i arbeidet med folkehelse og livsmestring?
Figur 5.9.I hvilken grad forventer dere som skoleeier at skolene benytter ressurspersoner utover skolens egne ansatte i arbeidet med folkehelse og livsmestring?. N = 6, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ15)
5.10 Har dere gitt anbefalinger knyttet til hvilke ressurspersoner som skal benyttes i arbeid med folkehelse og livsmestring?
Figur 5.10.Har dere gitt anbefalinger knyttet til hvilke ressurspersoner som skal benyttes i arbeid med folkehelse og livsmestring?. N = 6, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ16)
5.11 Hvilke ressurspersoner utenfor skolens egne ansatte har dere anbefalt å benytte i arbeidet med folkehelse og livsmestring.
Figur 5.11.Hvilke ressurspersoner utenfor skolens egne ansatte har dere anbefalt å benytte i arbeidet med folkehelse og livsmestring.. N = 2, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ17_1,SEQ17_2,SEQ17_3,SEQ17_4,SEQ17_5,SEQ17_6,SEQ17_7)
5.12 Tilbyr (fylkes)kommunen faglig utvikling for ansatte i skoler angående noen av følgende temaer?
Figur 5.12.Tilbyr (fylkes)kommunen faglig utvikling for ansatte i skoler angående noen av følgende temaer?. N = [3–6], Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ18_1,SEQ18_2,SEQ18_3,SEQ18_4,SEQ18_5,SEQ18_6,SEQ18_7,SEQ18_8,SEQ18_9,SEQ18_10,SEQ18_11,SEQ18_12,SEQ18_13,SEQ18_14,SEQ18_15)
5.13 I hvilken grad er du enig i følgende påstander om ressursbruk tilknyttet arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL)? Med ressurser mener vi for eksempel økonomisk støtte eller ekstra tid til forberedelser, redusert undervisningstid for kontaktlærere for å følge opp enkeltelever, ansettelse av fagpersoner som miljøarbeidere eller miljøterapeuter som støtter arbeidet med relasjoner, konflikthåndtering og sosiale tiltak.
Figur 5.13.I hvilken grad er du enig i følgende påstander om ressursbruk tilknyttet arbeidet med folkehelse og livsmestring (FoL)? Med ressurser mener vi for eksempel økonomisk støtte eller ekstra tid til forberedelser, redusert undervisningstid for kontaktlærere for å følge opp enkeltelever, ansettelse av fagpersoner som miljøarbeidere eller miljøterapeuter som støtter arbeidet med relasjoner, konflikthåndtering og sosiale tiltak.. N = 5, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ19_1,SEQ19_2,SEQ19_3)
5.14 Alt i alt, i hvilken grad opplever du at innføringen av folkehelse og livsmestring i LK20 har forbedret skolens arbeid med elevenes
Figur 5.14.Alt i alt, i hvilken grad opplever du at innføringen av folkehelse og livsmestring i LK20 har forbedret skolens arbeid med elevenes. N = 6, Figurdata (XLSX), PNG. (SEQ20_1,SEQ20_2,SEQ20_3)